Četvrta godina programa energetske sanacije u Sokobanji — prva koja uključuje i socijalno ranjive kategorije

U prostorijama Opštine Sokobanja danas je održan Info dan o subvencijama za energetsku sanaciju domaćinstava, koji je okupio građane zainteresovane da saznaju na koji način mogu ostvariti pravo na subvencije za unapređenje energetske efikasnosti svojih domova.

Ovaj program zajednički sprovode Ministarstvo rudarstva i energetike i Opština Sokobanja, a ukupna sredstva namenjena za subvencije u 2025. godini iznose 8 miliona dinara. Građani će moći da konkurišu za sufinansiranje radova na zameni stolarije, ugradnji termoizolacije, obnovi fasada i ugradnji solarnih panela, u iznosu od 50 do 65 odsto vrednosti radova, u zavisnosti od izabrane mere.

Posebna novina u ovogodišnjem programu odnosi se na socijalno ranjive kategorije stanovništva, koje prvi put imaju mogućnost da ostvare subvenciju do čak 90 odsto ukupne vrednosti radova.

U ovu grupu spadaju:

– korisnici novčane socijalne pomoći ili dodatka za tuđu negu i pomoć,

– penzioneri sa najnižim primanjima,

– energetski ugroženi kupci,

– jednoroditeljske porodice sa decom,

– domaćinstva u kojima žive osobe sa invaliditetom ili deca ometena u razvoju.

Članovi komisije o energetskoj sanaciji istakli su da je reč o četvrtoj godini sprovođenja programa energetske sanacije u Sokobanji i da su dosadašnji rezultati pokazali značajno interesovanje građana i konkretnu uštedu energije u domaćinstvima.

Članovi Komisije za energetsku efikasnost Opštine Sokobanja, koji će biti zaduženi za sprovođenje različitih oblasti programa, su: Dimitrije Lukić, inženjer elektrotehnike zadužen za sanaciju putem solarnih panela i kolektora, Ato Mladenov, za primenu toplotnih pumpi i zamenu kotlova i inženjer Bojan Todosijević, za mere poput zamene stolarije, fasade i termoizolacije potkrovlja.

Javni poziv biće prvo upućen Ministarstvu rudarstva i energetike na saglasnost, zatim usvojen od strane Opštinskog veća, a objava se očekuje oko 24. novembra. Projekat energetske sanacije sprovodi se u partnerstvu Opštine Sokobanja i Ministarstva rudarstva i energetike, sa ciljem da se dugoročno smanji potrošnja energije i poveća broj energetski efikasnih domaćinstava.

Građani treba da obrate pažnju da u prvih deset dana od objavljivanja javnog poziva nije moguće podnositi prijave. Prijave će moći da se podnose nakon isteka tog roka, i to u periodu od deset dana. Svaki građanin može podneti samo jednu prijavu.

Kompletna dokumentacija i obrasci biće dostupni na sajtu Opštine Sokobanja, a od dokumentacije će biti potrebno:

-lična karta podnosioca prijave,

-poslednji račun za struju (kao dokaz da se u objektu stanuje, sa potrošnjom od najmanje 80 kWh),

-predmer i predračun radova firme sa liste ovlašćenih izvođača objavljene na sajtu Opštine,

-potpisan i overen cenovnik firme,

-dokaz o vlasništvu (list nepokretnosti), koji će opština pribavljati po službenoj dužnosti.

Posebno je naglašeno da objekat za koji se konkuriše mora biti legalan – sa upotrebnom dozvolom, ozakonjen po zakonu o ozakonjenju, ili izgrađen pre donošenja propisa o izgradnji. Objekti izgrađeni bez građevinske dozvole ne mogu učestvovati u javnom pozivu.

Građanima je preporučeno da pre podnošenja prijave izvrše javnu proveru podataka o legalnosti objekta putem katastra, kako bi se izbegla nepotrebna vraćanja i odbijanje prijava.

Program energetske sanacije ima za cilj da građanima omogući značajne uštede u potrošnji energije, smanjenje troškova grejanja i hlađenja, ali i doprinos zaštiti životne sredine i očuvanju kvaliteta života u opštini Sokobanja. Na ovaj način Opština Sokobanja i Ministarstvo rudarstva i energetike zajednički doprinose stvaranju energetski efikasnijih i ekološki odgovornih domaćinstava, uz podršku onima kojima je to najpotrebnije.

 

Svi mediji koji preuzimaju vesti ili fotografije sa našeg portala dužni su da jasno navedu izvor. U slučaju prenosa integralne vesti, obavezno je dodati izvor i postaviti link ka originalnom članku. Hvala što poštujete autorska prava i doprinosite transparentnom informisanju!