Nemački novinari u Sokobanji- Od promo-filma do stvarnosti koja je nadmašila očekivanja

Tokom proteklog vikenda, Sokobanju je posetila grupa nemačkih novinara koji su, u organizaciji Turističke organizacije Sokobanja i u saradnji sa Turističkom organizacijom Srbije, boravili u našoj banji sa ciljem da je bolje upoznaju i promovišu na nemačkom tržištu.

Povod za dolazak nemačkih novinara bio je upravo njihov susret sa Sokobanjom na sajmu turizma u Beču, održanom u januaru. Tamo su, kako su i sami istakli, prvi put videli promotivne materijale,  fotografije i kratak film o destinaciji. „Ako je i deo onoga što smo videli na slikama i u promo-filmu zaista tako i uživo, to je idealno mesto za nemačke turiste“, rekli su tada.

Njihovo interesovanje ubrzo je preraslo u želju da lično dožive Sokobanju, što je i rezultiralo ovom posetom. Banju pod Ozrenom oni su prepoznali  kao potencijalnu atraktivna destinacija za nemačke turiste , posebno za penzionere koji traže mir, lepotu ali i aktivan boravak u prirodi.

„Nemački novinari su pokazali posebno interesovanje za prirodne sadržaje naše destinacije. Hoteli i restorani ih nisu  zanimali, jer polaze od pretpostavke da imamo zadovoljavajuće kapacitete. Njihova pažnja bila je usmerena na ono po čemu se zaista izdvajamo, prirodu, aktivnosti na otvorenom i iskonski doživljaj destinacije“, rekao je Ljubinko Milenković, direktor Turističke organizacije Sokobanja.

Tokom dvodnevnog boravka, novinari iz Nemačke obišli su podnožje Rtnja, posetili Vrmdžansko jezero, a posebne utiske poneli su iz seoskog domaćinstva u Vrmdži gde su učestvovali u pripremi tradicionalne hrane i kasnije u njenom degustiranju. Ovaj susret sa lokalnom kuhinjom i gostoprimstvom ostavio je dubok trag.

„Obišli su Lepteriju, Sokograd, prošetali centrom Sokobanje, videli Amam. Na kraju posete, tokom sumiranja utisaka, svi su se složili da je Sokobanja idealna destinacija za nemačke turiste. Oduševljeni su onim što su videli i doživeli“, istakao je Milenković.

Posebnu važnost ima činjenica da nemački turisti, naročito oni starije dobi, često ostaju duže na jednoj destinaciji, što je znatno duže od proseka boravka stranih gostiju u Srbiji, koji se najčešće zadržavaju svega dva do tri dana. Upravo zato Sokobanja ima šansu da se na nemačkom tržištu pozicionira kao mesto za duži, kvalitetan i sadržajan odmor.

U grupi bili i predstavnici jedne servisne agencije koja plasira turističke informacije velikom broju nemačkih medija, po principu sličnom srpskom Tanjugu. Upravo to daje dodatnu težinu čitavom događaju, jer potencijal za vidljivost Sokobanje u Nemačkoj značajno raste.

„Jedan promotivni tekst u digitalnom časopisu u Nemačkoj košta i do 10.000 evra, što prevazilazi naše mogućnosti. Zahvalni smo Turističkoj organizaciji Srbije na velikoj podršci , bez njih ovakva promocija ne bi bila moguća“, naglasio je Milenković, dodajući da je ceo tim koji je učestvovao u organizaciji događaja izuzetno zadovoljan, jer su i sami novinari jasno izrazili svoje zadovoljstvo boravkom.

Ova poseta nije samo važan korak ka povećanju broja inostranih turista, već i potvrda da Sokobanja poseduje sve što savremeni turista traži, prirodnu lepotu, sadržaje za aktivan odmor i toplinu domaćinskog dočeka.

 

Foto: Turistička organizacija Sokobanja

Svi mediji koji preuzimaju vesti ili fotografije sa našeg portala dužni su da jasno navedu izvor. U slučaju prenosa integralne vesti, obavezno je dodati izvor i postaviti link ka originalnom članku. Hvala što poštujete autorska prava i doprinosite transparentnom informisanju!