Šesnaest učenika i dvoje nastavnika sokobanjske srednje škole “Branislav Nušić”, vratili su se iz Beča, gde su obavljali dvonedeljnu stručnu praksu u okviru svojih obrazovnih profila. Projekat koji finansira ERAZMUS Plus u okviru fondacije Tempus, a pod nazivom “Otvori vidike u svoje veštine”, realizovan je prethodne dve nedelje, desetodnevnom stručnom praksom učenika u prestonici Austrije.
Učenici su se vratili prepuni pozitivnih utisaka i zadovoljni i održanom praksom i mentorima i gradom. Stekli su nova znanja, naučili nove pristupe, upoznali nove ljude, stekli prijateljstva, obišli muzeje i kulturno-istorijske spomenike.
Pavle Mitrović-Ristić, fizioterapeutski tehničar – „Bili smo smešteni u Institutu, što je negde oko 50 minuta prevozom do mesta gde smo obavljali praksu i jedino nam je to malo bilo naporno. Najveći utisak je ostavila praksa, mentori su bili odlični, prijateljski raspoloženi, umeli su i hteli da nam prenesu znanje. Olakšavajuća okolnost je to što smo upoznali dosta naših ljudi, iz Srbije i regiona, koji tamo rade i od njih smo čuli da nije sve u novcu i zaradi u inostranstvu i da je njima puno bolje kad se vrate kućama“.
Vanja Savić, turistički tehničar – „Praksu smo obavljali u hotelu „Oranžeri“, a smeštaj nam je bio dvadesetak minuta gradskim autobusom udaljen tako da nam odlasci i dolasci nisu bili problem. U hotelu je sve bilo super, podeljeni smo bili u dve grupe po dva učenika, jedna grupa je radila na recepciji a druga u kuhinji pa smo se rotirali. Svi zaposleni, kao i mentori, bili su izuzetno ljubazni i fini prema nama, trudili su se da ih razumemo, da pričaju srpski, izuzetno su bili korektni. Naučili smo mnogo stvari koje ovde nismo mogli da vidimo. Gradom smo oduševljeni svi, pogotovo arhitekturom“.
Marizela Đorđević, smer kuvar – „Mi smo praksu odrađivali u restoranu u kom smo i večerali, bili smo podeljeni u dve grupe, imali smo prvu i drugu smenu i radili smo po 6 sati svakog radnog dana. Ljudi su jako bili prijatni, ima dosta Srba, Bosanaca, Hrvata, tako da nam jezik nije bio problem a i na engleskom smo dosta komunicirali. Naučili smo kako pravilno pripremiti čuvenu „Bečku šniclu“, pravili smo i Saher-tortu… u suštini sve je isto, začini su isti, samo je malo drugačiji način pripreme hrane“.
Sa učenicima bilo je i dva nastavnika, stručnih pratilaca, čiji je zadatak bio da koordinišu sve ono što je rađeno, da vode računa o bezbednosti učenika i o svim aspektima realizacije ovog projekta. Profesor Milan Gavrilović je ujedno i razredni starešina odeljenju fizioterapeta i njegovi utisci su izuzetno pozitivni:
„Deca su se vratila prezadovoljna a i mi kao njihovi stručni pratioci. Iskustvo iz Beča će deci sigurno doprineti i pri obavljanju stručne prakse ovde u banji, za njih je to bilo nešto potpuno ovo. Konkretno, fizioterapeti su bili u stračkim domovima. Imali su prilike da se susretnu sa vidovima prakse kojih u Sokobanji nema, radili su sa teže pokretnim pacijentima, primenjivali kinezi terapiju i vežbe jedan na jedan, kuvari su praksu obavaljali u restoranu u kome smo kao grupa imali večeru i videlo se da su napravili dobru komunikaciju sa osobljem restorana, sa kuvarima i konobarima, kao i sa šefom grupe, turistički tehničari su bili na praksi u hotelu. Radilo se 6 sati dnevno 10 dana od ponedeljka do petka. Boravak je protekao bez ikakvih problema što je još više doprinelo utisku koji smo svi mi poneli ja ovom prilikom pohvaljujem i njih i njihove roditelje“ -izjavio je Gavrilović.
Profesorka Biljana Mladenović je pozitivno iznenađena snalažljivošću dece i lakoćom navikavanja na život evropske prestonice. Gradski prevoz, presedanja, odlasci, polasci, pronalaženje željenih destinacija, sve je to deci odrasloj uz internet i mobilne telefone bilo lako. Po programu projekta su imali mogućnost obilaska kulturno-istorijskih spomenika, posetili su tako Šenbrun, a sami su se organizovali za Prirodnjački muzej i još dosta drugih destinacija.
„Moj najjači utisak jeste snalaženje učenika u gradu kao što je Beč. Neki su morali da menjaju nekoliko prevoza i da usklade i polazak i povratak u smeštaj i to je savršeno funkcionisalo. Ja sam prvenstveno iznenađena njihovom informisanošću i snalaženjem u jednoj takvoj evropskoj prestonici. Gledajući ih ovde u školi,oni deluju nezainteresovano za svet oko sebe, konstantno vezani za telefone i internet, međutim u Beču je to bila druga slika. Bili su puni želje za istraživanjem, za traženjem po internetu šta možemo da obiđemo. I drago mi je što su deca, pored praktičnog dela obuke, imali mogućnost da vide i osete duh Beča, što je mnogo bitno“ – iznela je svoje utiske Biljana Mladenović.
Dve nedelje boravka u austrijskoj prestonici i deset radnih dana stručne prakse brzo je prošlo. Svi učenici su dobili sertifikate o obavljenoj stručnoj praksi što im može pomoći pri kasnijem zapošljavanju, kao i prilikom apliciranja za neke slične projekte i u našoj zemlji i u zemljama EU, a sama škola tako podiže i nivo i kvalitet svojih usluga i privlači interesovanje potencijalnih učenika pri upisu. Sada ih čeka drugi deo, učenici imaju zadatak da predstave projekat, njegove rezultate i stečena iskustva i to je i jedan od bitnih razloga zašto se ovakvi projekti sprovode.
„Izuzetno dobro su se snašli i svoje utiske će u narednom periodu preneti kroz organizovane radionice osnovcima, vršnjacima u našoj školi i u susednim školama sa kojima sarađujemo. Zadatak škole je da nastavi sa aplikacijama za ovakve projekte i da ih ubuduće bude što više“- rekla je na kraju direktorka Ana Milićević.
Ovo je drugo učešće sokobanjske srednje škole u projektu ERAZMUS Plus, prvi put su pre nekoliko godina učenici išli na stručnu praksu u Italiju.
foto BanjskiŽurnal, SŠ B.Nušić
Svi mediji koji preuzimaju vesti ili fotografije sa našeg portala dužni su da jasno navedu izvor. U slučaju prenosa integralne vesti, obavezno je dodati izvor i postaviti link ka originalnom članku. Hvala što poštujete autorska prava i doprinosite transparentnom informisanju!